Beste ouders, familie en vrienden


Beste ouders, familie en vrienden,
van harte welkom op mijn klasblog!

Langs deze weg neem ik u mee op avontuur doorheen de peuter/eerste kleuterklas.
Zo kan u kennismaken met tal van activiteiten en de sfeer in onze klas beleven.
Ik wens u heel veel plezier!


donderdag 1 juni 2017

Ons schoolproject "gek op gezond"

Onze kinderen maakten vanuit een brainstorming op schoolniveau een eigen idee.
Mijn kinderen kwamen telkens terug bij cola en frisdrank, limonade.

Van daaruit zijn we dan vertrokken om een brainstorming te maken rond cola, limonade. Wat willen we precies te weten komen:
- wat zit er in frisdrank? Hoeveel suiker precies? Vanwaar komen de bubbels? Is cola gezond? Zit er chocolade in cola? Mijn papa drinkt cola als hij moest overgeven,
- Impulsen ahv deze kleinere ideeën: zelf frisdrank maken, water met een smaakje, zelf een kleurstof maken, bubbels proeven en zelf bubbels maken, cola koken, schudden met een fles, muntjes in cola,...
Onze eigen frisdrank verkopen aan andere klassen, vrij spel ( cola of limonade verkopen), zelf ijsblokjes indoen (tellen en begrippen) Hieronder enkele leuke sfeerfoto's:






























































Geen opmerkingen:

Een reactie posten